Träningsområden och drivingrange

Rangen ligger bakom klubbhuset. Det finns ett par mål att sikta på och när mörkret faller på så finns där även installerad belysning med en timer som man bara vrider igång.

Rangen hålls stängd måndagkväll från kl 18.00 - 08.30 tisdagmorgon för renplockning, rangen klipps varje tisdagmorgon under högsäsong.

Träningshall

Inne i bagboden finns det ett träningsloft med 5 utslagsmattor (mot nät) samt en stor matta där man kan öva puttning.
Hallen/loftet är avsedd för medlemmar i Vellinge GK enbart. Kod ges ut av kansliet för tillgång. Hallen hålls uppvärmd november-mars.

Puttinggreen

Vi har två puttinggreener, en vid framsidan av klubbhuset och en i anslutning till drivingrangen.

Studio med TrackMan-simulator

Ni har nu möjligheten att spela några av de bästa banorna i världen, samtidigt som du får exakt och värdefull data om dina slag och bollflykt.
Simulatorn kan användas för att uppleva en sällskapsrunda med dina vänner, som ett träningsredskap. Det är även en perfekt plats att anordna ett företagsevenemang för kunder och anställda? Simulatorn på Vellinge Golfklubb gör det möjligt att hålla igång svingen året om.

Maila info@vellingegk.se för att komma överens om en tid för spel i simulatorn

Övriga träningsområde

Chip-, pitch- och bunkerslag kan tränas på klubbens övriga träningsområden. Vänligen laga era nedslagsmärken, återlägg uppslagen torv och kratta bunkrar efter er.

På samtliga av dessa områden används egna träningsbollar.