Vellinge Golfklubb

Veckokalender

Vellinge Golfklubb är en etablerad golfklubb med en 18-håls anläggning och hög trivselfaktor. Spela golf i ett öppet skånskt landskap på en lätt kuperad bana med inlandskaraktär och omväxlande layout, som passar de flesta golfare. Klubben arbetar aktivt för att ständigt utveckla klubben och dess verksamhet.

Förutom en 18-hålsbana har vi även bra träningsmöjligheter, som inkluderar en 6-håls korthålsbana, träningsstudio med simulator, puttinggreener, chippinggreen, träningshål för korta järn och bunkerspel samt en drivingrange under tak.

Klubben har idag ca. 1.500 medlemmar. Av dessa är ca 10 procent juniorer. Verksamheten har ett brett utbud av aktiviteter som passar både elit och bredd.

Vellinge Golfklubb bildades 1988 och valdes in i Svenska Golfförbundet som medlem nummer 236. Banan invigdes för spel den 19 maj 1991.

Sedan 2020 har vi ett samarbete tillsammans med Trelleborgs GK.

Välkommen på ett besök!