Kommittéer

Är Ni intresserade av att sitta med i någon av våra kommittér eller vill veta mera vad de sysslar med ta kontakt med någon på kontaktlistan. Klicka på respektive kommitté för att hitta kontaktperson samt uppgifter.

Damkommittén

Vår målsättning är att alla kvinnliga medlemmar och gäster ska känna sig välkomna och trivas i vår klubb enligt klubbens värdegrund, Vänliga Vellinge.

Vi vill också stimulera fler damer att medverka i vår verksamhet och därigenom få nya kamrater, trevligt umgänge och möjlighet att utveckla golfspelet.

Damkommitténs främsta uppdrag är att värna om damernas intresse och gemenskap ute på klubben. Detta kan handla om att ta ansvar för bl.a. tävlingar, träningar och golfutflykter. Vi informerar om våra aktiviteter via klubbens hemsida, nyhetsbrev och mail.

Till damkommittén

Juniorkommittén

Juniorerna på Vellinge GK tillhör den absoluta eliten inom junior golf i Sverige. Med en bra laganda och ett härligt gäng har Juniorerna på Vellinge skapat den perfekta miljön för att utveckla sin golf. Juniorerna på Vellinge består av allt ifrån de som fyllt 20 år till de som fyllt 8 år, men allt ifrån + 5 i HCP till de som juniorer som tränar för fullt för att uppnå det gröna kortet.

Juniorkomittén vill att alla ska känna sig inkluderande och ställer därför upp med lag i många olika klasser. Juniorkomittén kommer även under 2023 genomföra veckotävlingar ute på klubben för alla som vill delta. Tveka inte att höra av er om ni har några frågor om Juniorkomittén.

Vad som gäller avseende träning mm så kika vidare i fliken junior.

Ni når oss via e-post: junior@vellingegk.se

Kika också in på Facebook-gruppen "Vellinge GK Junior"

Kontakt juniorkommittén

Seniorpluskommittén

Alla damer 50+ och herrar 55+ ska känna sig välkomna och trivas i våra gemensamma aktiviteter.

Vi vill på ett naturligt sätt träffas, umgås och golfa tillsammans.

Våra aktiviteter ska stimulera till att fler medverkar och på så sätt förstärka vi-känslan i klubben.

Vi informerar löpande om våra aktiviteter via mail, klubbens hemsida och på klubbens anslagstavla.

Har Du frågor, synpunkter eller nya idéer är Du alltid välkommen att kontakta någon av oss i Seniorpluskommittén.

Seniorpluskommitté

Tävlingskommittén

Tävlingskommitténs uppgift är att planera och organisera Vellinge GKs klubbtävlingar. Det är tävlingar som är avsedda för klubbens alla medlemmar och tävlingar som är öppna också för gäster. För att göra tävlingsverksamheten attraktiv behöver vi sponsorer, och gärna fler. Har du tips eller idéer om sponsorer - hör av dig!

För frågor eller synpunkter på tävlingsverksamheten är du välkommen att mejla någon av medlemmarna i Tävlingskommittén.

Tävlingskommitté