AKTUELLT

9 april - Start Tisdagsgolfen - Info här

26 april - Golfarna - 1 gång i månaden (se info nedan)

Måndagar i maj - Damtävling på korthålsbanan (se info nedan)

25 maj - Golfarna - 1 gång i månaden (se info nedan)

9 juni - Nationell Damdag på Vellinge GK

11 juni - Utbytesgolf Söderslätt

Information om respektive aktivitet finner ni här på hemsidan.

Gå gärna med i Damkommitténs Facebookgrupp

Sammanfattning av Damernas Vårmöte

• Håcan Norell (ordf) och Daniel Lindgren (pro) inledde kvällen med att berätta om klubben, banor, träningsområde och fastigheterna.
  • Daniel Lindgren berättade även om träningsmöjligheter under våren och mer info kommer per mail.
  • Lena Rosell informerade om Nationell damdag som går av stapeln den 9 juni. Hör gärna av er om ni har tips eller möjlighet till sponsring.
  • Sofia Wallin berättade om tisdagsgolfen och Eclectic som startar 9 april. Info om detta finns i Min Golf och på hemsidan.
  • Ewa-Lisa Andersson informerade om birdieträdet i omklädningsrummet.
  • Monica Vallenback och Anita Larsson kom med den positiva nyheten att utbytesgolfen startar upp igen. Info finns i omklädningsrummet.
  • Elizabeth Konar berättade om säsongens seriespel.
  • Josefine Bellan informerade om kommande träning/tävling på korthålsbanan, 4 ggr i maj. Info kommer på mejl.
  • Golfarna - 1 gång i månaden: Söndagsgolf 28 april och lördagsgolf 25 maj. Anmälan till Lena Egerstrand, se info nedan.
  • Emma Johansson informerade om Facebookgruppen ”Golfkompisar på Vellinge GK” för dem som är sugna på spel men inte har någon att gå ut med.

NYHET

Damtävlingar på korthålsbanan

Vässa ditt närspel i tjejmatcher med liknande hcp!
Nu är det äntligen dags att damma av puttern och wedgen på vår fina korthålsbana.

Måndagar i maj: 6, 13, 20 och 27.
På plats senast 16.50. Start från alla hål kl 17.

Så här går det till:
Du behöver inte anmäla dig i förväg, men måste vara på plats vid korthålsbanan SENAST 16.50.
Du måste veta ditt exakta hcp.
Du paras ihop med en dam med liknande hcp. Ni spelar som vanligt, räknar alla slag utan hänsyn till hcp, kallas även att spela "open".

Vi bör hinna två varv. (Ev. tre beroende på antal.)  Avslut kl. 19.

Den första måndagen 6 maj är starten på eurovisionveckan. Den dam som kommer i bästa schlagerutstyrsel vinner ett pris. Kanske svårt med platådojjorna, men kanske lite glitter och parthattar?

Varmt välkomna! /Josefine Bellan

NYHET!

Golfarna - 1 gång i månaden

Du som vill spela par- och lagspel i olika former – anmäl dig till denna
grupp (max 16 damer). Vi spelar lördag eller söndag en gång i månaden       med start efter lunch och fika efteråt.

Söndag den 28 april kl 13.00 & lördag 25 maj kl 14.00 blir de första två speldagarna. Vi kör hela golfsäsongen fram till snön kommer i höst/vinter.

Anmälan & frågor på mail eller mobil;
lena.egerstrand@yahoo.se
Varmt välkommen! /Lena Egerstrand

Tillbaka igen

Damernas Utbytesgolf 2024

Startavgift 300:-

Ansvariga:
Monica Vallenback
Anita Larsson

11/6 - Söderslätt
Anmälan: Via e-post till info@sslgk.se senast den 7 juni 12,00
Ange golf-id och hemmaklubb vid anmälan.

21/6 - Trelleborg
Anmälan: Via mail: kansli@trelleborgsgk.se  eller golf.se

2/7 - Tegelberga

Damkommittén
Nationell Damdag 9 juni 2024

Damgolfen i Vellinge GK

Vår målsättning är att alla kvinnliga medlemmar och gäster ska känna sig välkomna och trivas i vår klubb enligt klubbens värdegrund, Vänliga Vellinge.

Vi vill också stimulera fler damer att medverka i vår verksamhet och därigenom få nya kamrater, trevligt umgänge och möjlighet att utveckla golfspelet.

Damkommitténs främsta uppdrag är att värna om damernas intresse och gemenskap ute på klubben. Detta kan handla om att ta ansvar för bl.a. tävlingar, träningar och golfutflykter. Vi informerar om våra aktiviteter via klubbens hemsida, nyhetsbrev och mail. Gå gärna med i damkommitténs Facebookgrupp - Vellinge GK, Damkommittén.

Damkommittén ansvarar även för deltagande i Skånes Golfförbunds Seriegolf i Skåneserien.

Varje vecka under säsongen spelas Tisdagsgolfen. Se information i menyn under ”TÄVLA” och vidare till ”Veckotävlingar”.

Känner du att du har idéer eller vill vara mer delaktig i gemenskapen? Tag gärna kontakt med någon av kontaktpersonerna ovan, så hjälper de dig.

Klubbens värdegrund – Vänliga Vellinge

Vår golfklubb ska vara inbjudande, vänlig, familjär, kamratlig och inkluderande. Med glädje för spelet och genom social gemenskap erbjuder vi alla medlemmar möjligheter att utvecklas som golfspelare men även som individer.

Med respekt, omtanke och hänsyn mot andra människor vill vi skapa en atmosfär av ärlighet och delaktighet i vår klubb. Vi vill samtidigt värna om golfens traditioner och genom ett aktivt arbete med våra yngsta medlemmar bidra till klubbens och golfens framtida utveckling.