El Rompido 11-18/3 2023

Publicerat: 2023-03-20 - 08:33 - Skrivet av Calle Thelin

Vårens golfresa gick av stapeln 11-18/3 till El Rompido

El Rompido är en 36 håls anläggning i det sydvästra hörnet av Spanien. 24 sugna golfare valde att följa med undertecknad samt Daniel på denna resa, en resa som erbjöd 20-25 graders värme och mycket sol.
De två banorna erbjöd på litet olika karaktärsdrag och med greenytor och bunkrar som var tillräckliga utmaningar för oss som behövde damma av både närspel och sving.

1.5 - 2 timmars träning varje dag ( förutom på lediga dagen) samt 5 stycken 18 hålare fick våra nordiska kroppar att känna att vi har en annalkande säsong på G.

Tack alla ni fantastiska medlemmar och den icke medlem som var med på resan, för att just du gjorde denna resa till en härlig upplevelse.

Nu laddar vi alla för en 2023 !

För den ressugne så har vi några resor i pipelinen…

Så håll utkik på Vellinges hemsida.

Många vill göra om en Irlandsresa, någon tycker Florida hade varit ett kul alternativ, några saknar Altea och Villaitana och Sweetspot Travel har hittat ett slott utanför Berlin med bra golf.

Vi återkommer ……..

Tack än en gång till er alla som var med på El Rompido!

Hälsningar,
Per & Daniel