Juniorserien Elit omg.3

Publicerat: 2023-07-12 - 14:12 - Skrivet av Calle Thelin

Så var ännu en tävlingsdag lagd till historien. Idag räckte vi inte hela vägen fram till en kvalificering till JSM-lag på Romelåsens GK.

Fem (5) lag är och var bättre än oss detta år, så nu blir det tid till analys, utvärdering och ännu mera träning och förberedelser inför nästa års juniorserie. Dom 10 slagen vi hade behövt vara bättre kan vi snabbt hitta ute på banan.

Det jag som dagens coach tar med mig, är att sammanhållningen i laget och språket mot varandra, (trots dagens besvikelse), fortfarande är på topp. Ni är fortsatt dom fina förebilder för våra yngre juniorer.

Fortsätt vara dom ni är.....

Men, spelmässigt så räckte det tyvärr inte hela vägen fram idag.
Laget bestod av Daniella Rönn-Gyoni, Tobias Ljungholm, Elin Stenbeck, Alexander Remahl, Hampus Nilsson, Felicia Remahl, Lukas Nilsson samt Aulis Soikkeli

Närmast på tävlingsprogrammet ligger Lag-SM Div.1 för våra bästa killar och tjejer. Killarna på Flommens GK och tjejerna på Gräppås GK. Nu blir det Foursometräning inför Lag-SM nästa vecka och Juniorserien nästa år.

Coach Per
2023-07-11