Nationell Damdag 9 juni 2024

Publicerat: 2024-06-10 - 14:28 - Skrivet av Calle Thelin

Med ett startfält på 48 damer, från 12 olika klubbar gick Nationell Damdag av stapeln i söndags. Efter gemensam uppvärmning med Daniella Rønn Gyoni drog alla iväg ut till sina starthål. Spelformen var singelspel, slaggolf och det blev en hel del bra scorer trots den tuffa vinden. Banan var i finfint skick, så stor eloge till banpersonalen.

Resultat A-klass

1.      Annika Wallenborg Schoop, Flommens GK, 73 slag

2.      Kristina Jädert, Vellinge GK, 73 slag

3.      Ann-Christin Månsson, Vellinge GK, 74 slag

Närmast hål 7 Monica Carlsten, Malmö Burlöv GK

Närmast hål 13 Gun Johansson, Vellinge GK

Längsta Drive hål 18 Annika Wallenborg Schoop, Flommens GK

Resultat B-klass

1.      Helene Gren, Vellinge GK, 67 slag

2.      Monika Ekdahl, Malmö Burlöv GK, 72 slag

3.      Åsa Eklund, Vellinge GK, 73 slag

Närmast hål 7 Elisabeth Konar, Vellinge GK

Närmast hål 13 Britt-Marie Gustavsson, Vellinge GK

Längsta Drive hål 18 Anette Melbacke, Hinton Golf Club

Ett varmt tack till alla deltagare, domare, funktionärer, restaurang och kansli för ert engagemang som gjorde dagen till en riktigt kanondag.

Och tack alla sponsorer som bidragit till ett gediget prisbord med många spännande priser och startkit till alla!

Assemblin, Dormy, Mary Kay, Nordic Wellness, Fibr, Therese Wahlgren frisör, Malmö Bridgeklubb, Daniel Lindgren & Per Johansson, FC Rosengård, Blomsterhuet i Trelleborg, Toftadals Toftadals Mat, Therapy by Therese, Maria Klippstudio, Eucerin

Välkomna igen och hoppas att vi ses nästa år!

Damkommittén
Vellinge Golfklubb