Ny Course Manager

Publicerat: 2022-12-07 - 11:54 - Skrivet av Calle Thelin

Vellinge Golfklubb har anställt en ny Course Manager. Han heter Stefan Borg (52 år), och han kommer närmast från Malmö-Burlöv GK där han varit banchef sedan 2012.

Stefan har en gedigen erfarenhet som både Greenkeeper och Banchef. Stefan startade sin karriär som banarbetare på Vellinge Golfklubb och jobbade här mellan åren 1992 – 2002 och har således god kännedom om vår anläggning vilket känns väldigt tryggt.
En närmare presentation av Stefan kommer när han officiellt påbörjar sin anställning på klubben någon gång efter årsskiftet.

Samtidigt kan vi meddela att både Zackarias Wessman samt Per Hedåker kommer att avsluta sina anställningar på klubben. Deras sista arbetsdag kommer att vara den 31/1 - 2023.
De har båda två valt att sluta för att söka sig vidare inom yrket. Båda Zacke och Per är en starkt bidragande orsak till att banan har hållit det fina skick vi har sett under den gångna säsongen.

En helt ny organisation är på plats inom kort och vi hoppas kunna presentera denna någon gång direkt efter årsskiftet.

Med vänliga hälsningar,
Calle Thelin