Ombyggnation klubbhuset 2024

Publicerat: 2024-01-22 - 10:17 - Skrivet av Calle Thelin

Som först presenterades på Höstmötet i november så planerar klubben en ombyggnation inne i klubbhuset. Denna kommer att påbörjas under 2024 och förhoppningsvis vara 100% i bruk inför starten av säsongen 2025.

Klubben har under en period saknat " sociala ytor" när kansli och restaurang är stängt. Klubbhuset känns väldigt trångt, och ambitionen med denna ombyggnation är att skapa större ytor för folk att umgås och " hänga på" även utanför ordinarie öppningstider.
Styrelsen har använt sig av arkitektbyrån Krook & Tjäder för att få fram en presentation (se bifogad fil). Enkelt förklarat kommer ytan direkt till höger vid klubbhusentrén öppnas upp och där kommer det att skapas en loungemiljö. Detta innebär då även att bägge våra omklädningsrum kommer att flyttas ut i "Lilla huset" på gården som idag är outnyttjat.

Ni kommer att bli informerade löpande genom hela projektet.