Träning för alla medlemmar på Vellinge GK

Publicerat: 2024-03-13 - 12:05 - Skrivet av Calle Thelin

Vi på Vellinge vill satsa på våra medlemmar och erbjuder dig att vara med på fri gruppträning. Vi kommer ha sex (6) träffar under året, där ni får en genomgång av olika delar av spelet. Range, närspel och puttning avhandlas. Först till kvarn gäller för det är begränsade platser, 20 st personer per timme och tillfälle. Anmälan görs via www.mingolf.se och platserna släpps ca 2 veckor innan start.

April - Range. Fokus på hur du kan träna på rangen och dina grunder. Grepp, uppställning, bollplacering med olika klubbor och hitta en enkel sving så du träffar bollen bättre varje gång. Fundera på vilket håll oftast bollen flyger åt. Är det höger eller vänster?
20/4 13.00–14.00, 14.00-15.00

Maj - Närspel. Fokus på hur du kan träna ditt närspel(chippa) och dina grunder. Grepp, uppställning, bollplacering och hitta en enkel rörelse får kontroll på din längd på slagen. Fundera på vilken klubba i närspelet fungerar bäst för dig?
18/5 13.00–14.00, 14.00-15.00

Tillfällena för juni – oktober presenteras längre fram.

Vi kommer att påminna när det är dags att anmäla sig.

Välkomna,

Per & Daniel