Fritt spel för juniorer samarbete

Regler för spel

• En junior kan bjuda in en juniorkompis som är medlem på annan klubb och då spelar denna kompis fritt under förutsättning att den klubb som kompisen representerar är med i "Fritt spel för juniorer". Man kan bara ta med en kompis åt gången. Gäller för alla juniorer upp till och med 21 år, med handicap 36 eller lägre och med ett fullt betalande medlemskap i någon av de klubbar i distriktet som ingår i överenskommelsen har fritt spel hos varandra alla veckodagar, under hela säsongen med obegränsat antal rundor. Vänligen kontakta klubben så tiden markeras som fritt. Kan således inte bara dyka upp och förväntas spela fritt.

• I övrigt gäller tidsbokning enligt respektive golfklubbs egna regler för greenfee spel (ta kontakt med klubben i god tid innan spel för att ta reda på vad som gäller. Det kan förekomma restriktioner).

• Alltid anmäla sig i gästande klubbs reception för registrering som ordinarie greenfee gäst.

• Vid spel när receptionen är stängd måste inskrivning i greenfeeboken ske.

• Fritt spel gäller ej som greenfeeavgift vid klubb-, distrikts- och rikstävlingar.

• Tänk på att du är gäst på respektive klubb. Listan på vilka skånska golfklubbar som är med i detta finns här>>>>>

På Vellinge gäller följande restriktioner: Gäller endast på vardagar efter kl 12:00 samt ej före kl 15:00 lördag, söndag, helgdag